sobota 13. prosince 2014

Linz

Ars Elektronica Center

      &         

Christmas market


Tento týden jsem vyrazila do Lince na trhy a do Ars Elektronica Centra, musím říct, že výlet to byl suprovej!! Ale ne díky trhům, nebo AEC.
Samozřejmě, že trhy byly krásný a vánoční atmosféra také, ovšem čekala jsem od toho víc. Atmosféra super, nazdobené to tam je také hezky, lidé jsou příjemní, ale jak jsem řekal, čekala jsem od toho mnohem víc. Procházely jsme to tam dost dlouho a nic nás nezaujalo, kromě jídla. 
Prohlídku trhů jsem zahájili na náměstí Leopold Wolfinger, dále jsem pokračovali rovně přes nákupní ulici Lnadstraße (tedy doufám, že je to ona, prostě tou nejrušnější ulicí, která vede  rovně, směrem od řeky), na této ulici jsme také zakotvily na nákupy, ale o tom až později. Na konci této ulice je druhá část trhu, ta už je o něco zajímavější. Jediné, co se podle mě na trzích dalo koupit byl punč, čokoládové fondé, oříšky (no prostě dobrůtky a pití), pokud by jste chtěli pořádné jídlo "hamburgrárna" BURGERISTA je to pravé. Hamburger, hranolky a pití vyšlo na 250 Kč, to je sice dražší, ale bylo to opravdu velké, výborné, kvalitní jídlo a navíc v úplně úžasnýém prostředí. 


http://www.burgerista.at/

A pokud tohle není Váš šálek kávy, máte na výběr ještě z mnoha dalších restaurací, cukráren, kaváren, rychlých občerstveních atd. 

 

Ars Elektronica Center

Pro lidi, kteří se v nových technologiích a technice moc nevyznají a ani je to nezajímá, tak je to ztráta času. Jelikož jsme tam byli se školou, vstupné bylo 4eura. Měli jsem českou paní průvodkyni, byla velmi milá a ochotná, za to palec nahoru. Věci jsem si mohli uložit do skříněk, takže to je také fajn. Celý program začal promítáním filmu, který trval kolem 30 min. Začátek byl velmi zajímavý, ovšem ke konci se to už vleklo, byla jsem ráda, že byl konec a mohla začít prohlídka. V AEC je to opravdu technicky na výši. Co mě tak nejvíce zaujalo byla mapa, na kterou když kliknete perem, tak se můžete o dané lokalitě dozvědět víc. Jak to kde vypadalo před několika lety, počet obyvatel... a samozřejmě cestu. No prostě google maps v reálu a ještě něco navíc. Dále mě zaujala jejich bio laboratoř a přístroj na několikanásobné přiblížení například nehtu, pokožky, jizvy. To vše si můžete sami vyzkoušet, pokud se zeptáte. Také tam mají roztomilého tuleně, který reaguje na dotyk, nebo bicí soupravu, na které si můžete vyzkoušet zahrát (těhle hudebních věcí je tam dost). A nejvíc mě na tomhle centru dostalo (i když je to opravdu divné), že mají v kabinkách na záchodech zrcadlo. Přijdete, zavřete za sebou dveře a máte tam normální záchod a za ním po celé ploše zrcadlo. No pokrok nezastavíš :D.

Na obrazku je AEC. Na trhy a nákupy se dostanete tak, že přejdete Dunaj a silnici. A jset tam stačí už jen jít rovně.


A nakonec nákupy!!! Ano jídlo a nákupy = nejlepší část dne. 

Zalezly jsem tam do pár obchoů: H&M, Tally Weijl, Douglas, DM, Clarire's, C&A, a tak dál. Na výběr je tam toho celkem dost. Bohužel jsem nechtěla moc utrácet a tak jsem si přivezla jen krém na ruce z DMka.
Limitovaná retro edice, u nás jsem ho neviděla. Nádhrně voní a nestál ani euro.
A Labello máslo na rty. Každý o něm básní, tak jsem si řekla proč ne, zkusím ho... Není to žádný zázrak. Prostě obyč lip butter s hezky vůní.

Zbylé fotky:











P.S. Chybí tam ještě dvě řady, které se na fotku nevešly. Laky z Claire's

Žádné komentáře:

Okomentovat