neděle 21. prosince 2014

Pečený čaj


Jelikož se blíží ty Vánoce, rozhodla jsem se udělat pečený čaj, kterým obdaruji babičku s dědou. Moji prarodiče jsou spíše na dárky, které mají osobní hodnotu a dají se jíst, či pít. Proto mi pečený čaj přišel jako správná volba a smetla jsem tím hned dvě mouchy jednou ranou. Tím myslím dárek a produkt, na který jsem točili reklamu do školy.


Takže jak na pečený čaj?? Je to opravdu jednoduché.

Ovoce dle chuti nakrájíte na kousky minimálně tři centimetry ( v troubě při pečení se zmenší).
Nakrájené ovoce dáte do pekáče a přidáte k němu špalíček celé skořice, nebo dva. Můžete přidat i vanilkový lusk, hřebíček atd. (Množství, které vidíte na obrázku mi vyšlo na 4 sklenice).
Já jsem použila : Mandarinky, pomeranče, jablka, granátová jablka a ananas.
Z koření jsem přidala pouze skořici a vaniklkový lusk.
S medem, jako sladidlem jsem to přehnala, když jsem přidala asi 4 lžíce, ovšem sto lidí sto chutí.

Poté ovoce podlijete cca. hrníčkem vody a dáte péct do předehřáté trouby na 180 stupňů horkovzduch. Pečete hodinu. Po hodině odklopíte a přidáte panáka rumu (množství dle chuti). A přiklopené pečete ještě dalších 10 minut. Ještě horké dáte směs do sklenic, pevně uzavřete a necháte den odstát dnem vzhůru.

Po jednom dni stačí už jen omýt sklenici, aby nebyla opatlaná a ozdobit.


Ještě jsem zapomněla, že do směsi ovoce a koření, ještě před pečením se dává i cukr, nebo med, také dle chuti.  Já jsem to s medem jako sladidlem přehnala, když jsem přidala asi 4 lžíce, ovšem sto lidí sto chutí.

A pokud se s tímhle čajem nechcete dělat, můžete si ho pořídit už hotový, mají ho snad ve všech větších obchodech.
Hezkým dárkem je i sypaný čaj, kde si sami rozhodnete jaký a kolik chcete

 a nebo kvetoucí čaj. Ten je opravdu velmi dobrý a každý milovník čaje ho ocení.



Žádné komentáře:

Okomentovat