pondělí 16. února 2015

JAK ZÍSKAT SEBEVĚDOMÍ?

S tímto problémem se potýká miliony lidí na světě a já také.
Moje problémy zakořenili v dětství a postupně mi srážely sebeúctu, sebevědomí, lásku a důvěru k sobě a k tomu, co dokážu.
Nyní, když jsem na střední škole a sebevědomí mi stále chybí, není to žádný med. A proto jsem se rozhodla ho získat zpět.


A jak na to??


1. Požádejte Vaše přátele, ať Vám s tím pomohou. 
Jděte se ven bavit na party, do přírody, za sportem nebo za kulturou na tom nezáleží, hlavně aby jste byli s přáteli, kteří Vám pomohou navazovat kontakt s novými lidmi. Možná se Vám to nezdá, ale navazování kontaktů je velmi nedílnou součástí našich životů a jednou nám to může pomoci v mnoha směrech.

Řekněme si na rovinu, když jste na party a kluk, který se Vám líbí za Vámi přijde v tu chvíli sebevědomí letí nahoru, i když si to ani neuvědomujete.
To samé na sociálních sítích, někdo Vás požádá o přátelství či žádost přijme, začne sledovat, napíše, lajkene fotku, pozve na událost... Všechno jsou to prkotiny to ano, ale ti tak Vám dokáží zvednout náladu a zvýšit sebevědomí.
Další z malicherností, která Vám dokáže zvednou sebevědomí a stále souvisí s navazováním kontaktů je jen to, že když jdete po ulice a někdo se na Vás usměje nebo se za Vámi otočí.

2. Tím přecházíme k dalšímu bodu, který závisí pouze na Vás a to je pozitivní mysl a láska k sobě samému. Každé ráno se podívejte do zrcadla a řekněte si, že jste úžasní :3
Oblékejte se a malujte tak, aby jste se cítili co nejlépe.
Usmívejte se na lidi kolem sebe (viz. bod 1.).
Dělejte si radost jídlem, nákupy...
Sportujte/cvičte/posilujte ani by jste neřekli co sport dokáže udělat s naší myslí. Sice se zapotíte ale ten pocit, že jste to dokázali (např. uběhnout 4 km) je k nezaplacení, poté si dejte vanu a relaxujte.

3. V zdravém těle zdraví duch.!
Vyrovnaná mysl... to vše souvisí se sebevědomím a s náhledem na svět. Urovnejte si guláš v hlavě, jarní úklid prospěje nejen Vaší skříni, ale když už jsme u té skříně a jarního úklidu jděte do toho. Nové oblečení je jako třešnička na dortu Vašeho nového já.

Abych to shrnula, nejsem žádný psycholog, pouze zde konstatuji to, co jsem udělala já k tomu, abych získala své ztracené sebevědomí a tím i nastartovala svou novou kapitolu života bez zbytečného strachu (stále na tom pracuji, je to běh na dlouhou trať).

Takže:
Navazujte kontakty,
pečujte o své tělo i ducha,
sportujte,
jezte zdravě,
cestujte, poznávejte nové věci, místa,
mějte ze života radost,
usmívejte se na lidi kolem sebe,
nestyďte se za to kým jste,
zkrátka milujte sebe.

Tohle prostě nejde vyjádřit v jednom článku od lajka, jako jsem já, ovšem i snaha se cení a proto pokud máte problém se sebevědomím, či něčím jiným, co pramení ve Vaší hlavě a brání v rozletu zamyslete se nad tím a zkuste moje tipy, třeba Vám pomůžou a pokud ne nezoufejte najděte si svoje vlastní způsoby, jak zlepšit svůj svět. Dokázali to jiní, takže vy také. :)

A na závěr pár mých oblíbených motivačních citátků, pokud se tomu tak dá říci :D a ano některé s tímto čálnkem přímo nesouvisí, ale pokud se nad tím zamyslíte, souvisí s ním i když vzádleně všechny a jsou sakra pravdiví.

















Žádné komentáře:

Okomentovat