sobota 30. května 2015

QUICK TIPS #26

OREO ZMRZLINOVÝ SANDWICH

Už jste si také jako já pochutnali na Oreo sandwichi, který se prodává ve zmrzlinové formě a nebo nevíte o co jde?

Sice je to nezdravá pochoutka, plná cukru ale co jsi budeme nalhávat, každý člověk ve svém životě potřebuje trochu toho sladkého.

... Složení, není to tak hrozné. Takže jednou za čas, jako osvěžení a pochutnání si v blížícím se létu, nebo jen tak pro radost, proč ne.

Tuto ňaminku Vám vřele doporučuji.

Ovšem dejte si pozor aby se Vám cestou z krámu neroztekla na placku, přeci jen je hezčí si otevřít krásné velké vystouplé Oreo ne? 

Jo jo, mě se to trochu víc rozteklo :D

 A nakonec trochu návrat do minulosti...








Mandlová ovesná kaše

V poslední době jsem propadla DIY foods a to tak, že každou chvíli zkouším nové recepty.
Ten dnešní je opět na domácí ovesnou kaši, tentokrát plnou mandlí.
Mandle jsou skvělé pro Vaše tělo a proto bychom je měli do našich jídelníčků více zařadit.

A proč je nezařadit zrovna tímhle způsobem? ...Formou zdravé, rychlé, výživné a hlavně dobré snídaně?!
Říkám ano mandle a snídaně, to je skvělá kombinace pro všechny milovníky i nemilovníky zdravého stravování.

Jdeme na to!


Suroviny:
  • Mandle mandle a zase mandle
  • ovesné (rozmixované) vločky, které se dají použít na kaši
  • mandlové máslo
  • sojové mléko

Recept:

začneme zlehka tím, že si nasypeme rozmixované ovesné vločky do mističky a zalijeme sojovým, popřípadě mandlovým mlékem.
Mléka dejte více než vloček aby jste z toho nakonec neměli maltu.
Nevím, jestli je to tak, ale když namíchám vločky s vodou nebo jiným mlékem, tak kaše nenabobtná a neztvrdne tak rychle jako když přidám právě sojové mléko.

Takže kde jsem to skončila? Jo už vím, máme směs mléka a vloček.
Do této směsi dále přidáme dvě vrchovaté lžičky mandlového másla. Můžete přidat již rozehřáté nebo hodně změklé máslo, aby se Vám s ním lépe pracovalo ale nemusíte. Nakonec přidáme na jemno rozmixované madle, nebo i ty na hrubo nasekané.

Než dáme na 30 i méně sekund do mikrovlnky, podle toho, jakou má kdo rád strukturu své kaše, všechny ingredience pečlivě zamícháme.

Poté vyndáme z mikrovlnky, ozdobíme mandlemi a další lžičkou mandlového másla, které se bude na kaši krásně roztávat i chutnat.

A co si dát ke kaši k pití, já zvolila jahodové kefírové mléko.

Přeji dobrou zdravou chuť.








neděle 24. května 2015

Po 30 dnech zdravého životního stylu

Na začátku jsem tomu říkala moje hubnoucí výzva, teď tomu říkám můj zdravější životní styl.




Před 30 dny jsem si naslibovala, že budu denně chodit běhat, cvičit, pít dva litry vody, spát osm hodit atd.

Snažila jsem se to dodržet ale je jasné, že ne vždy se to dá. A tak jsem ze svých nároků slevila. 

Chodila jsem běhat 2x týdně, 2x týdně cvičila kardio(jiné dva dny) a k tomu posilovala nohy, zadek. A když mě to nebavilo, jednoduše jsem se začala hýbat jinak, hula-hop, taneční lekce na YT, procházky se psem, jít si něco zahrát s rodinou či kamarády a další, svět Vám toho nabízí tolik, stačí jen chtít.
Koupila jsem si flašku něco na způsob My Bottle a vypila denně tak litr a půl vody, do které jsem si přidávala Chia semínka a ovoce, plus jsem pila zelený čaj.

Ze svého jídelníčku jsem vynechala sladké a nezdravý fast food.
Jedla jsem hodně ovoce a zeleniny, müsli, ovesné kaše, knekeborty, oříšky, tmavé toastové chleby, Lučinu, bílý jogurt, tmavou 75% čokoládu... atd. Prostě ty potraviny, které jsem považovala za zdravé a obsahovaly málo cukru!! viz. potraviny z mého předchozího článku a mnoho dalších. A u obědů ve školní jídelně nebo u nedělní svíčkové jsem se neomezovala :D
http://childof90.blogspot.cz/2015/05/nejzdravejsi-potraviny.html


Spala jsem okolo 7 hodin denně.
A jedla naposledy v 6 hodin vecvečer.

Po 30 dnech jsem se znovu zvážila, přeměřil a promyslela svou psychickou situaci :D.
A opravdu tento zdravější životní styl přinesl své ovoce.
Předtím: míry a váha                                            
prsa: 86 cm
zadek: 92 cm
boky: 90 cm
pas: 74 cm
stehna: 53 cm
váha 54 kg
výška 159 cm

Teď:
prsa 83 cm (to jediné mě mrzí)
zadek: 93 cm
boky: 85 cm
pas: 71 cm
stehna: 51 cm
váha: 52,3 kg
výška 159 cm

Na mojí postavě je vidět výsledek, je lépe tvarovaná, hubenější a pevnější.
Dokonce i moje psychika se zlepšila jsem ráda, že jsem s tímto začala a nehodlám přestat.
Povedu takový život, jaký jsem vždy chtěla mít a zdravý životní styl a šťastná mysl jsou dobrým začátkem.

Ovšem netvrdím, že jsem si během toho měsíce nezahřešila s nějakou sladkůstkou, bylo to asi dvakrát za 30 dní, na tom není nic špatného, tak striktně to brát nemůžete.







Avokádo #1

Co vše se dá udělat z avokáda?

Je toho víc, než si myslíte.

Já zkoušela už plno receptů například: avokádové sušenky, vajíčko zapečené v avokádu, avokádový kuřecí salát a mnoho dalších.

Nyní budu tyto recepty pravidelně přidávat.
Dnes začnu s avokádovým pudingem.


Avokádový puding

je zdravější varianta obyčejného pudingu z prášku.

Co budete potřebovat??
1 zralé avokádo, v obchodě poznáte podle měkkosti, čím měkčí, tím zralejší. Nejlepší je kupovat takové ty středně měkké, klasika :D.
1-3 zralé banány, dle mého názoru čím méně banánu, tím lépe. Když přidáte banánu moc, mě osobně to poté připomíná zvratky.
2-4 lžíce holandského kakaa, podle chuti
a něco na naředění (od obyčejného mléka, přes ochucené až po vodu)
na dochucení můžete nakonec přidat například javorový sirup

Postup:
všechno to hoďte do mixeru a rozmixujte na hladkou pudingovou hmotu.
Popřípadě nařeďte a oslaďte, nakonec ozdobte různými druhy oříšků, semínek, müsli nebo rozpuštěnou čokoládou a nechte v ledničce vychladit.





 P.S. když jsem tento recept zkoušela, ze začátku mi vůbec nechutnal, ale nakonec jsem si k tomuto pudingu našla cestu, krásně mě zasytil a byl super osvěžením rutinní snídaně.


sobota 23. května 2015

Majáles 2015

Již zítra (24. 05. 2015) večer je slavnostní zahájení českobudějovického Majálesu, který naplno propukne od pondělí.
http://budejovickymajales.cz/


Letos to bude nabitý týden a tady je pár tipů na akce, které by jste si v rámci Budějovického Majálesu neměli nechat ujít.

Pro milovníky spreje:
http://budejovickymajales.cz/program/detail/105?nights%5Bp%C3%A1te%C4%8Dn%C3%AD+bal%C3%AD%C4%8Dek%5D=p%C3%A1te%C4%8Dn%C3%AD+bal%C3%AD%C4%8Dek
Pro ty, kteří se těší na léto:
http://budejovickymajales.cz/program/detail/108
Že by jídlo? :
http://budejovickymajales.cz/program/detail/142
I ten kdo rád fotí si přijde na své, jen škoda, že je tak málo míst:
http://budejovickymajales.cz/program/detail/94
Módní přehlídka v ČB, to se často nestává:
http://budejovickymajales.cz/program/detail/95
Bumperball yes:
http://budejovickymajales.cz/program/detail/120
Tato městská večeře je také super nápad:
http://budejovickymajales.cz/program/detail/125
kdo by nechtěl do Asie za cenu jako do Chorvatska?:
http://budejovickymajales.cz/program/detail/137
Rychle a zběsile:
http://budejovickymajales.cz/program/detail/146


Tím to samozřejmě nekončí :) můžete se těšit na spoustu dalších akcí a hudebních vystoupení.



Domácí ovesná kaše

Už mě přestalo bavit kupovat si ovesné kaše po čtyřech v předraženém balení. 
A tak jsem se rozhodla si dělat vlastní ovesnou kaši, která se dá předělat na několik způsobů.



Jak na to?

Ovesné vločky, které rozmixujete na hrubší prášek podobné struktury, jako v kupované verzi. A pokud nevíte, jaká struktura to je, rozmixujte ovesné vločky podle oka asi tak, aby byla každá malinká vločka rozdělená na 4-6 kousíčků, nebojte to poznáte.

Rozmixované vločky si dejte do nějaké sklenice(já používám tu od kávy Nescafé), ve které je budete skladovat a přidejte tak půlku lžičky jedlé sody a špetku prášku do pečiva (záleží na množství vloček).

A je to!!!
Když budete kaši připravovat, smíchejte si ji buď s kokosovou nebo obyčejnou vodou či s obyčejným nebo kokosovým, jahodovým, vanilkovým, mandlovým, rýžovým, sojovým mlékem...

Podle toho, jaké mléko přidáte se bude ubírat chuť kaše.

Smíchejte tedy vodu s kaší dejte na minutku do mikrovlnky, po minutě vypněte a můžete přidat další věci podle chuti, např. rozmačkaný banán, oříšky, mandle, chia semínka a další.
Poté zamíchejte a dejte ještě na chvíli zpět do mikrovlnky, když začne bobtnat, kaši vyndejte.

Každý má jiné chutě a proto záleží na vás, čím déle necháte kaši v mikrovlnce, tím bude více tuhá, proto ji spousta lidí po druhé do mikrovlnky už nedává.

Nakonec nazdobte ovocem a vychutnejte si skvělou a zdravou snídani.





 P.S. tipy na Vaše kaše nebo obrázky mi můžete tweetnout. :)
send me your porridge
 https://twitter.com/TynaKubesu



neděle 17. května 2015

3 doplňkové trendy na jaro/léto 2015

Jaké to jsou??


První místo si jednoznačně urvala korunka z květin.

Je několik způsobů, jak ji získat:
můžete si ji vyrobit z čerstvě natrhaných květin,
pro ty, kteří ji chtějí na delší dobu a nechtějí za ni utrácet penízky je tu diy možnost z umělých květin.
Má vlastní zkušenost říká, že to vyjde na stejně (koupit x vyrobit), pokud nenarazíte na nějaké extra levé a hezké umělé květiny.
Obchody to jistí!!
Malý tip pro Vás, nekupujte si ty na té gumičce, pevné věnečky Vám poslouží lépe, déle vydrží a i květy na nich jsou hezčí.


Druhé místo obsadilo zlaté/srříbrné tetování,

najdete například na Zootu, kterému teď vychází i časopis.

 http://www.zoot.cz/list?filter[q]=tetov%C3%A1n%C3%AD

Nepoškozené Vám vydrží tak tři dny, poté se začne ošoupávat a upadávat, v tomto stavu vydrží tak dva týdny.
Je dlouhé na obtočení zápěstí a naprosto nádherné na opálené kůži.


Na třetím místě skončily krystalky na řetízku,

jsou opravdu moc krásné a neobvyklé, jen mi přijde, že v našich obchodech chybí a pokud tam jsou, nevypadají moc vábně.
Já ale svůj hon na tyto řetízky nevzdávám.



QUICK TIPS #25

BABY ŠPENÁT

Tahle výborná zelenina je takměř bez kalorií i tuku.
Obsahuje vitamíny A, K, kyselinu listovou a také vlákninu a bílkoviny (po tepelné úpravě), dále je plný minerálů a dalších vitamínů.

Baby špenát se dá jíst na tolik způsobů.
Syrový i tepelně upravený, s ovocem i zeleninou, s masem i ostatními přílohami, samotný, s těstovinami nebo do salátů...
Má prostě spoustu využití, přidává se dokonce i do zelených smoothie.

Já ho v současné době miluji s avokádem, vajíčkem nebo Lučinou, jako část zdravé snídaně.











Ice hockey sanck

Je to tady, dnes se můžeme těšit na poslední zápas českého národního týmu a to o krásnou bronzovou medaili.

Tady je něco, co by jste si mohli zakousnout místo nezdravých brambůrků a Coca Coly.

Baby špenát, avokádo na opečeném celozrnném chlebu, dochucené citronovou šťávou a solí. A aby toho nebylo málo, přidala jsem i sezamová a chia semínka (bohužel nic z toho není vidět, jelikož se skrývají pod vrstvou již zmiňovaného Baby špenátu).

A co si dát k pití??

Což takhle vodu s ledem a jahodami, k nimž se dá přidat jakékoliv jiné ovoce, chia semínka a dokonce i zelený čaj.



 Přeji dobrou chuť, pořádně fanděte!!
Ale hlavně hodně síly a štěstí našim klukům!