pondělí 4. května 2015

Nejzdravější potraviny

Když jsem začala zdravě jíst a žít, změnilo se toho hodně.
Rychleji hubnu, lépe mi to myslí, mám zdravější pleť i vlasy, mám víc síly i energie.

Opravdu je to pravda, to jak se cítíme uvnitř (jak psychicky tak fyzicky), na to má velmi velký vliv naše strava a prostředí okolo nás.

Tak se ptám, proč je na světě ještě tolik lidí, kteří jí špatně a pak si na to stěžují?

Tady je seznam těch nejzdravějších potravin, které Vám příroda nabízí.

(potraviny jsou řazeny náhodně, jelikož každá obsahuje jiné vitamíny, minerální látky, antioxidanty, no prostě látky potřebné pro naše tělo, a proto bychom měli do svého jídelníčku zařazovat všechny tyto potraviny. Pestrá strava, složená z toho nejlepšího, to je základ všeho).

Zelenina a ovoce:

  • okurky(hadovky)
  • mrkev/baby karotka - zastavuje stárnutí a pomáhá nám v učení
  • salát
  • papriky
  • brokolice - zabiják tuku (jelikož obsahuje vlákninu), také vitamín C a nemá skoro žádné kalorie
  • kukuřice
  • brambory - pomáhají v boji s rakovinou
  • česnek - snižuje hladinu cholesterolu v krvi, a má dobrý vliv na pleť
  • chřest - je čistič
  • růžičková kapusta
  • zelí (kysané) - zlepší mozkovou aktivitu
  • květák
  • rajčata 
  • špenát - bojuje proti rakovině, posiluje mozek a co svaly jako Pepek Námořník to ne?
  • avokádo - snižuje riziko srdečních onemocnění

  • hrášek
  • fazole - hodně bílkovin a málo tuku, tomu se říká dokonalá kombinace
  • meloun
  • jahody - nejen, že výborně chutnají ale také výborně spalují tuk

  • lesní plody - borůvky, maliny, ostružiny - jsou plné antioxidantů a vitamínů
  • banán - skvělá svačina do práce či školy, jelikož skvěle bojují proti únavě, nervozitě, 
  • a šptnému soustředění
  • jablka - řeknu to asi takhle jedno jablko denně snižuje chuťe, spaluje tuky, zvyšuje imunitu a navíc působí jako malá prevence před rakovinou. Takže jedno jablko denně je povinnost.
  • ananas - podporuje trávení a spaluje tuk
  • citrusy- vitamín C
  • bobule goji - jsou nabité snad vším co jde!!!


Oříšky/semínka

 - celkově ořechy napomáhají hubnutí, rychlému metabolismu a podporují myšlení. Měli bychom sníst hrst denně.
  • vlašské ořechy
  •  kešu ořechy
  • lněné semínko
  • sezamová semínka
  • mandle - pryč se stresem, hloupostí, sem s duchapřítomností, soustředěním a mandlemi
  • chia semínka

  • piniové oříšky
  • slunečnicová semínka - chcete mít chuť se učit, no tak si dejte slunečnicová semínka

 

Maso

  • libové maso(hovězí, kuřecí, krůtí, zvěřina)
  • ryby - omega 3 mastné kyseliny jsou pro naše tělo velmi důležité, stejně tak bílkoviny, která nám pomáhají k tvorbě svalů /krevety - nastartují trávení(mořské ryby i plody, sladkovodní)

 

Ostatní

  •  bílý jogurt/řecký bílý - napomáhá hubnutí (vyhněte se přeslazeným variantám)

  • ovesná kaše/ovesné vločky
  • tmavé pečivo
  • knekebroty
  • hořká čokoláda - snižuje krevní tlak, ale pozor žádná milka!!:D jen 60% a výše
  • vejce - díky vitamínu D zabraňují ukládání tuku a spalují ho, především žloutek
  • chilli - podporuje metabolismus a zažívání
  • skořice - zrychluje metabolismus
  • rybí tuk - obsahuje omega 3 mastné kyseliny a podporuje nás mozek
  • sója - zamezuje ukládání tuku v orgánech
  • hroznový cukr
  • ovlivový olej, kokosový olej...

Nápoje

  • voda
  • zelený čaj - pomáhá hubnou, je plná antioxidantů
  • mléko
  • 100% vymačkané šťávy


Ano vím, nejsou to zdaleka všechny zdravé potraviny, ale jsem si jistá že tahle inspirace zatím stačí.
Alespoň už máte představu, které potraviny jsou pro Vaše tělo i mysl potřebné.

P.S. jak jste si stihli všimnout, k těm nejdůležitějším potravinám jsem něco dopsala.
Ale jak jsem již říkala na začátku, všechny tyto potraviny plus další jsou pro naše těla důležité, tak by jste je měli zahrnout do svého jídelníčku.



Žádné komentáře:

Okomentovat