pondělí 13. července 2015

Chorvatsko vs. Černá Hora

S otázkou kam vyrazit v létě na prázdniny si často lámeme hlavu už od Vánoc. Já se tomu nedivím, jelikož vybrat ten správný stát a tu správnou destinaci dá někdy pořádně zabrat.

Ale i tak se Češi nejvíce uchylují k destinacím jako je Chorvatsko, Itálie či Maďarsko.

Dalo by se vlastně říct, že Chorvatsko je našim národem nejopěvovanější a nejnavštěvovanější zemí vůbec?
Nejspíš ano, je sice pravda, že v nedávných průzkumech se na prvním místě umístilo již zmíněné Maďarsko ale Chorvatsko bylo hned v závěsu a já vím proč.

Je tam bezpečno, to je známý fakt, cesta netrvá dlouho sfouknete to jak autem tak i autobusem, kdo chce může si tam i zaletět.
Dalšími faktory je to, že ubytování i čistota zde jsou z velké části na velmi dobré úrovni. A co jsi budeme povídat průměrná čtyř členná rodina nemá na to, aby letěla tamhle někam do Turecka.
No a v neposlední řadě je chorvatské moře a pobřeží obdařeno krásnými plážemi a čistou vodou. Lidé jsou zde vstřícní a spousta z nich už i rozumí česky!
I milovníci přírody a turistiky si tu najdou své.

Podle mě ty nejlepší destinace?

Všechny na vlastní kůži, dlouholetým navštěvováním prověřeny.

Začnu tím nejlepším a to je dle mého názoru jednoznačně Makarská.

Upřímně miluji Makarskou byla jsem tam dva roky za sebou a to dokonce v tom samém hotelu, který byl vlastně z 95% zaplněn pouze čechy a slováky, a proto personál hotelu i lidé ve městě rozuměli česky velmi dobře.
K hotelu: bydleli jsem v hotelu Rivijera, který se nachází ke konci promenády, která se táhne celým městem, podlé moře, až k zdejšímu náměstíčku s tou nejlepší zmrzlinou, kterou jsem kdy jedla, sice stojí 10 kuna ale stojí za to!!! Z náměstíčka se dá projít obřím trhem do starého města Makarské s obřím přístavem a krásnou architekturou.
Zpět k hotelu je dvou hvězdičkový a tudíž levný, tím pádem přeplněný námi a našimi bratry :D. Ale i tak je to dle mého názoru super hotel.! Skládá se z hlavní budovy s recepcí, jídelnou a terasou. Vy poté bydlíte v dalších budovách, které se nacházejí v areálu hotelu.
Na pokojích je koupelna, lednička, i balkonek. Dále je v celém areálu wi-fi, animátoři, minigolf, ping - ponk a další zdarma.
Snídaně je formou bufet, večeře se vybírá z menu a k tomu máte salátový, dezertový bufet i nápoje zdarma.  Ale pozor dezerty si berte hned, lidé se na ně slétávají jako kobylky.!
Před hotelem se nachází oblázková pláž s betonovým platem. Ale není to takové to klasické betonové plato, tohle končí ještě před vstupem do vody. A náhodou je do pláže pěkně zakomponované, hned pod borovicemi, které dodávají po celé Makarské na pláže částečný stín.
Další věcí, která se mi tam opravdu líbila je, že každý den od 11:00 se na pláži cvičí aqua aerobick, který byl brán opravdu zábavnou formou a patřil ke službám hotelu.
No a kolik to stálo, na last minute cca 5-6000 na osobu na týden a to je dobrá cena.
Na Makarské bych dále doporučila hotel Biokovka, kterýs se nachází hned vedle Rivijery a je s bez barierovým přístupem jak v areálu, tak na pláži.
A pokud preferujete ještě něco dražšího, luxusnějšího s bazénem, zvolila bych hotel Meteor na last minute 9000 cca.
Další hotely směrem do centra a v centru starého města nedoporučuji, pláže jsou poté moc daleko a ne tak hezké jako na okraji.
Nakonec zmíním, že dovolená je nejvhodnější pro rodiny s dětmi od nějakých 7 let, pro party kamarádů, jelikož tak 300 metrů od hotelu se nachází pláž, která je i diskotékou, dále je tato destinace vhodná i pro starší ročníky.
P.S. pravidelně každý den od nějakých 17:00 začínají vlny.

 Restaurace hned před hotelem, vedle pláže, kde dělají ty nejlepší hamburgery/cheeseburgery.
 Pláž před hotelem, která je mou nejoblíbenější.
 Okolní pláže
 Náměstíčko, na které navazuje trh a staré město.
 Tu nejlepší zmrzlinu najdete právě na onom náměstí, za 10 kuna.
 Nakonec přístav ve starém městečku.
Omlouvám se, že jsem nepřidala fotky jídla z hotelu a pokoje, jelikož se na nich nacházeli členové rodiny.
P.S. ve středu nebo čt teď nevím je na hotelu k večeři rybářský večer, přijďte co nejdříve.


Druhou nejlepší destinací je ostrov Krk, konkrétně Baška.
Já tam byla no letos po čtvrté a to už o něčem vypovídá. Byli jsem v hotelu Corinthia který má 3 až 3+ hvězdičky.
Snídaně a večeře bufet. Opravdu výborné jídlo, kterého bylo pořád dost, nemohou si to ještě pořád vynachválit. Pokoje byli také velmi příjemné, bohužel s ledničkou za poplatek i s parkováním ale to parkování se platí skoro všude. S ledničkou mě zklamali, vynahradili to tím, že je na pokoji televize dokonce s českými a slovenskými programy.
U hotelu jsou zdarma tenisové kurty, posilovna a bazén, wellness za poplatek (ehm...300-1300 kun no pardon ale toto).
Pláž krásná vhodná i pro malinké děti, oblázkovo-písčitá, právě proto je destinace vyhledávána hlavně rodinami s malinkými dětmi.
Na své si přijdou i milovníci turismu a hor, stejně jako na Makarské.
Ovšem zde Vám česky skoro nikdo nerozumí, bohužel ale domluvit se dá.
Jediné co bych vytkla je to, že na počet lidí, kolik tam jezdí je na pláži opravdu málo místa.
Hotel z příjezdové strany.
 Klíč.
 Něco málo z večeře
a ze snídaně
 Pláž před hotelem.
 To si nedávejte,
 To si dejte!!
 Zmrzlina mi tu přijde ošizená ale
 mražený jogurt naprosto geniální.



No a jaké mnou zkouklé chorvatské destinace bych dále doporučila?
Ostrov Rab, s krásným městečkem a vzdálenou Rajskou plně písčitou pláží.
Bol, kde z jedné strany máte obří vlny a z druhé volej.
Bašku vodu a Baško Polje
Lošinj
a mnoho dalšího, ostrovy jsou pěkné vždy, pevnina začíná být to pravé až od středu země.


Nyní bych se přesunula k Černé Hoře.
Byla jsem tam s rodinou nedávno a jsem z toho na vážkách, cca 20 hodinovu cestu autobusem jsem ještě zvládla, to že tam bylo 42 stupňů každý den jsem i přivítala ale odradila mě jedna věc. Je tam bordel až mě to děsilo, opravdu na pláži v tom krásným rozpáleným písku a v tom teploučkým moři plavaly tampony, obaly od čehokoli, dokonce i plínka s prominutím hovnem a na pláže se válela injekční stříkačka.
Promenáda byla každé ráno po bujarých párty(doporučuji hlavně pro mladší ročníky, nic moc pro malé děti) doslova zasypaná odpadky a střepy.
Hotel ve kterém jsem byli byl jako před rozpadnutím a to jsem za to zaplatili jako za předešlou Rivijeru, nedá se to srovnat vzhledem, vybaveností ani jídlem. Místo kávy tam vařili nějakou náhražku, z čehož byla maminka naprosto vyvedená z míry.
Ale jedno jim uznat musím, je to tam opravdu levné, výborná palačinka na promenádě za jedno euro, slunečníky s lehátky tak asi za 3 eura na den!

Dále, jsem byli na výletě v městečku Kotor, tam to bylo krásné a čisté, to víte chráněná oblast.

Ale když jsem šli pěšky z Bečičí, městečka, kde jsem bydleli do vedlejší Budvy, jako ano bylo to tam pěkné ale opět špinavé. Mám dojem, jako by se tam o to ty Černohorci vůbec nestarali, což mě velmi mrzí, protože kdyby se o to starali jako Chorvati, stane se z Černé Hory krásné letovisko.

Cestou domů se nám porouchal autobus, což mi nevadilo alespoň jsem měli šanci promluvit si s ostatními spolucestujícími, kteří měli ještě horší zážitky jak my. Bylo jim špatně z vody, na hraničních oblastech je obtěžovali muži, jejich hotely se taktéž rozpadali, jelikož nikdo nemá na to platit 25 000 na osobu do luxusních hotelů a samozřejmě všude špína.
Opravdu mě to mrzí, protože Černá Hora je krásná země s velkým potencionálem, který zdejší lidé ještě nevyužili.

 Z výletu do starého Kotoru.
 Pláž před hotelem.
 Večrní procházka do Budvy.

Zbytek fotek se nám vymazal z foťáku, což mě mrzí. Snad se tam podívám, tak hrozné to nebylo ale mínusu bylo hodně(chápete mě), záleží na úhlu pohledu a standardu.



Mé slovo na závěr je takové, zlaté Chorvatsko, to Vás jen tak nezklame a je to nejjednodušší cesta za mořem.

Jaký je Váš názor?

Žádné komentáře:

Okomentovat