středa 8. července 2015

Jahody

Jahodová sezona pomalu končí  a i mě  velkou milovnici jahod již přestaly bavit ty tradiční kombinace jako je například mirinda, dřeň, koktejl, jahodový koláč či knedlíky...

a proto jsem si pro Vás připravila dva+ méně typické recepty, kde jahody skvěle uplatníte.
Jeden je sladký a druhý slaný.

Začneme tím sladkým samozřejmě, jedná se totiž o snídani.
Jahodová ovesná kaše, známe jí z prášku ale já mám recept na 100% domácí a jednoduchou variantu, kterou sfouknete za pět minut.

 Co budeme potřebovat?

Čerstvé jahody, na jednu misku nejméně 6 jahod (já zvolila 4 velké a 4 malinké),
dále budeme potřebovat ovesnou kaši, už u předešlých receptů jsem říkala, že je nejlepší si namixovat vlastní z ovesných vloček, aby měla strukturu jako ta kupovaná.
No a nakonec je potřeba něco na zalití, tím myslím buďto vodu, obyčejné či jahodové mléko, cokoli co Vám přijde k chuti a pod ruku.

 

Jak na to?

Ovesnou kaši zalijeme vodou/mlékem a dáme na chviličku do mikrovlnky na cca 15 sekund. Poté vytáhneme promícháme a přihodíme jahody ty větší v mističce pomocí lžičky rozmačkáme, aby pustili šťávu a takové ty malinké jahůdky necháme volně. Nic nekrájíme.!!!
Poté ještě jednou směs promícháme a dáme znovu do mikrovlnky na Vámi zvolený čas, jelikož čím déle necháte kaši v mikrovlnce, tím bude mít hustší strukturu, takže závisí na Vás a Vaší chuti.

Vím, že to nevypadá zrovna vábně ale nesuďte knihu podle obalu je to nejlepší kaše, kterou jsem kdy jedla!!


Dalším receptem je salát s avokádo-jahodový salát, do kterého můžete přidat jak tuňáka tak i kuřecí maso.

Co budeme potřebovat?

Baby špenát
jedno avokádo
jahody
mandle normální již nasekaná nebo na plátky
sýr (já použila madeland, vy však můžete přidat jakýkoli dle chuti například gorgonzolu, balkánský s tím opatrně!...)
 Ještě dodám všeho přidávejte podle oka, nejvíce by mělo být špenátu poté jahod a avokáda.
To stačí pro základ salátu, takto je dobrý ovšem pokud chcete můžete přidat i již zmíněného tuňáka či kuřecí maso.
A pro ty co chtějí ještě víc tu mám i zálivku.

Co budeme potřebovat na zálivku?

olivový olej 3 lžičky
jablečný ocet(není nutný) půl lžičky
med půl lžičky
mák půl až lžička
sůl/pepř

Postup je jednoduchý vše dáme dohromady a zamícháme.
Zálivky stačí malinko.

Po přípravě strčte salát na 30 min. do ledničky a poté podávejte.
Nejdříve směs salátu na tu nalijte až před vlastním podáváním zálivku popřípadě maso či obraceně. Můžete přidat jen jedno z toho či obojí.


A na úplný závěr pro Vás mám ještě pár tipů.

Pokud jste lenoši a nechcete se s tím dělat vůbec ani 5-10 minut, stačí si jahody dát například do řeckého jogurtu s ořechy a mandlemi nebo na knekebrot s lučinou a baby špenátem či nebo mandlovým máslem. Chutě se krásně vyvažují a doplňují.


No a pokud je libo něco k pití uvařte si horký jahodový čaj, ten se do následujících deštivých a probořených dnů bude hodit. Dejte si do něj chia semínka a  nakrájené jahody, je to pecka.




 Dobrou jahodovou chuť
(velmi kreativní vtip na závěr ano :DD)

Žádné komentáře:

Okomentovat