pondělí 31. srpna 2015

Hodně v jednom!!

Dovolená 2015, ano vím, že na začátku prázdnin jsem již jeden článek o dovolené přidávala. Ale letos jsem měla to štěstí a  jela ještě na druhou dovolenou. Tentokrát jen s maminkou, nadělily jsem si to k jejím kulatinám a mým osmnáctinám.
Jeli jsem autobusem od Čedoku, který dělá naše oblíbené Chorvatskou většinou nejlevněji.

Nejen našim cílem byla Makarská rivijera, město Makarská hotel Rivijera.
Již po třetí a stále spokojená.


V dnešním článku se tedy dozvíte:

o destinaci Makarské aneb co se změnilo a co zůstalo.

Dále velmi důležitou věc a to, kam si zajít na parádní jídlo či zmrzlinu

Co jsem si pořídila a kam vlastně zajít na nákupy nejen oblečení.

Co Vám pomůže s opálením.

A v neposlední řadě tipy na výlety.


Bude to dlouhé, takže se pohodlně usaďte a jdeme na to.

Začnu pěkně od začátku odjezdem. Jak jsem již zmínila cestovali jsem autobusem. Naše nástupní místo bylo poslední ale i ostatní spolu cestující, kteří nebyli z Českých Budějovic si do autobusu vlezli až tam. Jelikož je sváželi například až z Karlových Varů či Prahy do ČB takovými menšími busy.
Těchto lidí mi bylo líto poněvač byli na cestě od brzkého rána a my si nastoupili až v pět hodin. Museli být pěkně frustrovaní zabít takhle celý den jen svážením.
No nic dál cesta trvala kolem 14 hodin z kterých jsem měli každou 3,5 hodnu 30 minutovou pauzu. A jelikož cesta ubývala rychle, nikde žádné kolony nic dvakrát jsem měli dokonce místo třiceti minut volno jednu hodinu.

pláž před hotelem


Na místo určení jsme dorazili v půl sedmé ráno (vyhazovali nás spolu s dalšími cca. 15 lidmi třetí zastávku). Nejdříve Omiš, Baška Voda, Baško Polje, poté Makarská a nakonec Gradac. Z druhého Čedokáckého autobusu vystoupilo v Makarské dalších cca 15 lidí, takže nás tam bylo dost. Ale tím to nekončilo.
Sobota příjezdní a odjezdní den věděla jsem, že tam bude hodě Čechů a Slováků ale nečekala jsem, že až tak.
Popořadě, přijeli jsem tedy v půl sedmé ráno a šli se projít do pusto prázdného města, kde se pohybovali jen lidé, kteří právě přijeli. Nedalo se svítit autobusy jezdí prostě brzy.
Nakonec jsem se po procházce vrátili do hotelu kde jsem a čekaly na pokoj a hádejte jak dlouho celkově od těch půl sedmé jsme čekali než nás ubytují sedm hodin! Byl to děs ale nic, co by mi zkazilo mínění.
No a jak jsme tak čekali přijížděli další a další lidé s autem i autobusem. Nakonec jsem viděla nejméně 10 českých autobusů a 5 slovenských a ti všichni patřili do našeho hotelu. A i autem přijelo spoustu lidí. Dovedete si to představit hotel plný lidí, kterým rozumíte a oni Vám, to samé pláž i město.
Opravdu jsem nečekala, že poslední týden prázdnin bude v Chorvatsku tolik Čechů.

architektura starého města Makarská


Ubytováni jsme byly ve čtvrtém patře hned na kraji pavilonu. Pokoj byl celkem nově zařízený s balkonem, ledničkou a televizí. Trezory jsou zdarma na recepci, tuto službu jsme samožřejmě využili. K dalším službám hotelu patří tenisové kurty, pink-pong zdarma, mini golf také zdarma a v neposlední řadě animační tým   , který se stará o děti a různé zábavné a sportovní aktivity.
Každý den kromě soboty se na pláži cvičil aqua aerobic, který přecvičovala velmi milá a energická Češka. Dokázala do vody nahnat spoustu lidí, takže bylo cvičení vždy zábavné.¨
Já osobně jsem na žádné další animační programy nešla jen na fotbal a večer na terase vystoupení Pomáda. Ale vím, že velmi hodně lidí chodilo na jogu, pilates, kruhový trenink, disko, živou hudbu, která hrála vždy večer na terase a před ní již zmíněné mini disco, také se tančila salsa, byl souboj mezi hotely v tradičních dalmatských hrách a mnoho dalšího.

pokojíček


Nyní se přesunu k jídlu. V hotelu Rivijera velmi dobře vaří, jídlo je vždy dobře ochucené a to i ryby a mořské plody na středeční rybářské večeři. Má to jen jedu chybičku jídla je poměrně málo. To víte když kupa Čechů zahájí útok na jeden švédský stůl moc toho nezbude a číšníci pak nestíhají doplňovat. Ale nebojte tak hrozné to není, najíst se zde dá velmi dobře.
A co jídlo mimo hotel?
Kam si zajít na nej zmrzku...do Bounty na náměstíčku před trhem a starým městem po promenádě se tam furt rovně dostanete za půl hodinky maximálně.

vše Bounty zmrzliny výborné jak za 8kn tak za 10 kn

Jezdí i vláček.
Kam na nejlepší mořské plody? Rozhodně do restaurací hned u pláže, za hotelem Dalmácie jsou za sebou hned tři, které uvidíte vždy plné. Fotku mojich milovaných krevet a slávek bohužel nemám a pěkně mě to štve.
A co nejlepší hamburger! Jednoznačně hned v první restauraci od hotelu Rivijera směrem do města. Je hned u pláže a poznáte jí podle velkého stromu, který tam prorůstá mezi posezením. Hned naproti je bar.
the bes hamburger I ever eat

A co ta nejlepší palačinka? Na tu si skočte do malého mobilního stánečku, který je spojen s kebabem.
Nakonec to nejlepší ovoce koupíte nahoře nad hotelem u silnice, lidé zde prodávají domácí.

tenká, obří palačinka plná čokolády, takovou u nás nedostanete


Celý zbytek soboty a pak i v neděli jsme se váleli na pláži, koupali v moři a objevovali novinky ve městě. Nezměnilo se skoro nic jen pár nových restaurací, nový kemp na konci Makarské a se stavbou jakéhosi hotelu za městem také pokročili.

náměstíčko, s Bounty barem, na které navazuje trh a staré město.
Dá se odtud z promenády dostat i na hlavní silnici, kde je spoustu dalších obchodů a restaurací. Viz Bipa, DM, cukrárny, markety s jídlem....


V pondělí bylo asi jen 30 ve stínu a tak jsem se vydali na 25 kilometrový pěší výlet do Bašky Vody.
Došli jsem na konec Makarské, kde nás přivítaly skály a velmi pěkné ale nudistické soukromé plážičky. Poté, co jsme přešly podél skla a moře došly jsme do vesničky Krvavice na kterou navazovala další vesnička.
Poté jsem došli do Promajny, odkud je krásná cesta přes Baško Polje až do Bašky vody.
Upřímně řečeno jsem ráda, že jsem se tam takto na vlastní pěst vydali a zjistili, že Makarská je prostě nejlepší. Ty vesničky jsou sice fajn ale nic se tam neděje, stejně tak Promajna. Baško Polje je s prominutím hnus. Pokud bych si měla vybrat z těchto destinací které jsme prošli opravdu Makarská je nejlepší máte tam vše hezké a čisté pláže, přírodu, poutní místo, kulturu, staré a nové město, nákupy, noční život prostě vše.
Baška voda nabízí podobné věci jako Makarská ale v menší míře, proto by byla mojí druhou volbou z ten den prošlých míst.

Baška Voda
Cesta do BV
přístav v jedné z vesniček cestou do BV
Promajna
KUKURUUUUUU....

A co je dál pozitivní spálily jsem hodně kalorií, doporučuji si na Vaší dovolenou stáhnout Pedomemtr, ať víte, kolik toho nachodíte a spálíte.

V úterý jsem již přes cestovní kancelář jeli na výlet do Dubrovníku spolu se spoustou dalších lidí.
Cestou jsem zastavili v Bosně a Hercegovině, kde jsem si cestou domů kupili čokoládu a je hnusná! Dále jsme také cestou domů stavěli u jakých si jezer, kde jsem pořídili Mandarinkový med, ten vřele doporučuji, pokud budete mít kdykoli si u moře koupit domácí mandarinkový med, jděte do něj.
Zpět k Dubrovníku město je to velikánské se spoustou lidí a hlavně turistů v té staré části.
Sice je tam draze ale vyplatí se ho navštívit. Je to příjemná změna po dnech strávených na pláži, jen Vám přeji, aby jste neměli vedro jako my.

Velké vlny, ve kterých se dalo i koupat. Dubrovník staré město
přístav ve starém Dubrovníku
Prameny s výbornou pitnou vodou v centru starého Dubrovníku. Traduje se, že pokud se napijete ze všech ve stejnou chvíli tak najdete chlapa/ženu svých snů ale problém je že ve stejnou chvíli netečou všechny kohoutky.
jezera, u kterých jsme si cestou z Dubrovníku pořídili vynikající domácí mandalrinkový medík.
Jinak dva předešlé obrázky jsou také ze starého Dubrovníku.


Zbylé čtyři dni jsme strávily už jen na pláži nahazováním bronzu, koupáním, sběrem kamínků, nakupováním, procházením se, již zmíněním jídlem a aktivitami, které nabízel hotel.

Nákupní čas!!!
1 jako první jsem si pořídila sprcháč od Ziaji. To je tak, když neodoláte slevě a jste milovnice čokoládové vůně.
2 další věc, tentokrát pro strávníky je kokosová bio tyčka, která skvěle zažene hlad
3 ano, i já jsem v moři ztratila gumičku
4 podkladový bílý lak a výrazná neonová zelená, kterou jsem kdysi pomluvila je v novější gelové verzi dobrým kombem. 1-4 DM
5 Look by Bipa, jojo v Chorvatksu mají Bipu a tak jsem neodolala krásné Baby doll 2 tvářence, která krásně sedne letní a podzimní barvě pleti. Svoje udělá i v zimě a na jaře, prostě takový celoroční barvička. Posledním beauty produktem je Bipa červený lak na nehty, takový kterým nic nezkazíte.
6 na trhách jsem si koupila novou peněženku úžasné tyrkysové barvy, trochu jako moře nemyslíte?
7 poslední kuny jsem utratila za novou plážovou tašku, protože naše z HM už skončila. Měly jsem štěstí, prázdniny i sezona se chílí ke konci a i u stánků na promenádě jsou slevy za 80 kuna nekupte to.

Mé dnešní poslední povídání bude o tom, jak nechat vyniknout vašem opálení.
První zásada, když se vůbec chcete opálit používejte olejíček a mažte se velmi málo. Já se mažu například 10 jen ráno (ovšem záleží na tom, jak náchylní jste na slunce). Poté se celý den koupu a pokud nechcípám vedrem, snažím se být na slunci.
Trikem mé tety je, že se nemaže vůbec ale musí být mokrá hned jak vyleze z vody a uschne tak, že má na sobě jen pár kapiček od plavek, jde se znovu namočit.
Po opalování si dejte sprchu a namažte se kokosovým olejem, ten Vám pomůže opálení z toho dne vytáhnout na maximum.
A pokud chcete opálení zvýraznit i opticky, noste světlé kontrastní barvy. Nejlepší je bíla nebo neon.
To samé platí i o nehtech nalakujte si nehty na rukou i nohou bílou barvou nebo křiklavým neonem( platí to i o výrazné například oranžové rtěnce)a Vaše opálení bude opticky vytaženo a zvýrazněno.

To je pro dnešní článek stačí, všem co zahajují školní rok přeji hodně štěstí!
A nezapomeňte letní sezona končí až v polovině září, takže je furt čas vyrazit za vodou a sluncem, pokud bude počasí přát.
P.S. my jsem měli poslední týden v srpnu v Chorvatsku na slunci přes 40 stupňů a ve stínu přes 30.


Žádné komentáře:

Okomentovat