sobota 19. září 2015

Šveskty, jak je neznáte

Po roce je to tady zase, začala sezona švestek.
A jelikož na zahrádce mých prarodičů roste jedna velká švestka, která letos zplodila opravdu hodně, hodně švestiček, tak teď doma nejíme skoro nic jiného než švestky. A jablka, jejichž sezona už také nastala, což mi připomíná, že se můžete těšit na apple pie receptík.

No znáte to hlavně Vy z vesnice, když přijde sezona něčeho, co Vám roste na zahradě a nebo hub, jíte to pořád a pořád dokola.

Jako my loni, když byla opravdu velká úroda hub. Bramboračka, omáčka, guláš, omeleta, sušení, mražení, řízky... . Tenkrát mi houby lezly i ušima a doufala jsem, že už je nikdy neuvidím. Teď mě to mrzí, jelikož bych si je dala ale v lese nerostou, alespoň tady u nás.

Nyní se vrátím zpět ke švestkám.

K smrti nesnáším švestkové knedlíky nebo koláč, fuj! Ovoce v nich je kyselé a prostě ne dobré.
Švestky jím jedině syrové pěkně rovnou utržené ze stromu a ode dneška i v ovesné kaši.

Tím se přesouvám k dnešnímu receptu, kterým je švestková ovesná kaše.
Jak už Víte, já jsem velkým milovníkem ovesných kaší. Dělala jsem už spoustu receptů na tyto kaše například jahodovou, meruňkovou, borůvkovou, z mandlového másla atd. ty nejlepší jen shrnula v tomto článku pár tipů na ovesné kaše .

Dnes ráno jsem se probudila velmi hladová a v dobré náladě, jelikož mě čekal volný den.
Otevřel jsem ledničku a tam jen jogurty, šunky, salámy atd. prostě klasická lednička české rodiny. Na nic z toho jsem neměla chuť, naštěstí mě osvítila vize ovesné kaše se švestkami, které se nám velmi nahromadily.

Dopadlo to takto:
během pěti minut byla kaše připravená a během dalších pěti snědená, dám si jí i zítra!


Sice nic moc na pohled vábného ale pro Vaše chuťové pohárky je tato verze ovesné kaše skvělou volbou na snídani ale i večeři. Věděli jste, že ovesná kaše k večeři cca 4 hodiny před spaním Vám pomůže usnout.

Co potřebujeme na švestkovou ovesnou kaši?

  • dvě větší švestky
  • vodu
  • směs na ovesnou kaši (na hruběji rozmixované ovesné vločky)
Čtvrtku misky naplníme ovesnou smění a smícháme s vodou. Vody dáváme více než vloček.
Zamícháme a dáme na 30s do mikrovlnky. Poté směs zamícháme a na vrch dáme švestky rozdělené na menší části, jako je to na obrázku.
Nakonec dáme ještě na dalších 30s do mikrovlnky. Ovšem záleží na tom, jak moc Vaše mikrovlnka hřeje, směs by měla být vláčná.

 

Teď už jí jen sníst. Švestky i kaše jsou krásně teplé a nejlépe chutnají společně smíchané.

Dobrou chuť


Žádné komentáře:

Okomentovat