úterý 27. října 2015

Opravdu hodně čokoládové muffiny

Poslední dobou ujíždím na pečení, miluju sladké a ještě víc to, když Váš vlastní pekařský výkon někdo kladně ohodnotí tím, že mňamka zmizí během chvilky.

A právě takhle dopadly moje čokoládové muffiny.



Chutnali mi dokonce více, než od maminky, které se rozhodla otestovat naší novou formu na muffiny den po mně.
A to je co říct, no jo milovník čokolády se prostě pozná.

Jen mě mrzí, že mi moc nenabyly, proto přidávejte více prášku(dávala jsem pouze lžičku) do pečiva, vhodný je celý sáček.

Těsto se dá použít i pro cupcakey neb brownies.
Prostě hodně v jednom, stačí jen trošku upravit.

Co budete potřebovat?

  • 300 g polohrubé mouky
  • 80 g kakaa
  • jeden prášek do pečiva
  • 1/4 lžičky soli
  • 50 g hnědého cukru
  • 100 g měkkého másla
  • 2 větší vejce
  • 250 ml bílého řeckého jogurtu/nebo podmálsí/ či zakysané smetany, já použila jogurty
  • 150 g čokolády

Jak na to?


smícháme si mouku s kakaem, práškem do pečiva a solí, důkladně promícháme.
Dále do směsi přidáme cukr, máslo a jogurty. Toto všem rozpracuje mixérem do hladkého, tekoucího krému.
Pokud se Vám stane to co mně a to, že těsto nebude vůbec tekuté, nezoufejte. Pouze přidejte mléko a dále míchejte do potřebné struktury.

Nakonec přidáme lžičku vanilkového extraktu a čokoládu.
Čokoládu rozdělíme na dvě půlky a rozdrtíme na kousky.
Kousky z jedné poloviny vmícháme do těsta, ty z druhé poloviny pak už jen nasypeme na naplněné muffiny před pečením a trochu je zahalíme těstem, pokud se bojíme, aby se nespálila ale nemusíme.

u první várky jsem čokoládu ještě trochu zakrývala těstem. Ve dvou várkách 20 muffinů.
u druhé várky jsem čokoládu nechala na muffinech jen tak, nebojte, nespálí se. Jen naplňte formu více


Jak už jsem řekla posledním krokem je naplnit muffinové košíčky těstem. Pokud máte i formu naplňte je jen kousek od okraje, pokud ji nemáte a necháváte košíčky volně na plechu naplňte je do poloviny a víc, ale rozhodně méně než předešlé, košíček musí těsto udržet, když je na to sám.

Pečeme v předehřáté troubě na 180 stupňů, 15 minut.



Po vytažení necháme pět minutek vychladnout a pak papkáme, teplé jsou totiž nejlepší! Rozteklá čokoláda, prostě ráj.

Dobrou chuť
ne moc sladkou ale čokoládovou





Žádné komentáře:

Okomentovat