pondělí 14. prosince 2015

Domácí, chutné a zdravé hranolky.

Jde to spojení vůbec dohromady, zdravé hranolky?
Dobře asi je to přemrštěné hranolky být zdravé nemůžou a nebo jo? Jak se to vezme...
Já dnes přicházím se zdravější variantu hranolek, než jsou ty kupované.
Aneb

domácí hranolky


Jak víte nejsem žádným fitness maniakem, že bych hlídala každou kalorii, vše co sním, nikdy si nic nedopřála a cvičila každý den. Ale i tak se snažím žít zdravě, dodávat tělu vše co potřebuje jak fyzicky, tak i psychicky a k tomu si samozřejmě i zahřeším, protože můj názor je takový, člověk si v mezích musí dopřát to co mu chutná i když to není bůh ví jak fitness, protože pak by jsem byly akorát tak nervózní a život by stál za hovno. To je ovšem věc názorů.
Znám to ze svojí vlastní zkušenosti mývám období, kdy mě cvičení a zdravé jídlo naprosto uspokojuje a nepotřebuju nic nezdravého ani lenošení. Ale jindy se mi zas nechce cvičit a jediné co jím jsou sušenky, toustíčky, bagetky z Hladového okna, Colu atd.

Příklad sedíte doma, máte furt hlad, pocit, že vám něco chybí, jste nervózní a tak dále, vezmete si něco nezdravého k jídlu a hned je vám o něco lépe. Jaksi Vás to uspokojí a psychicky jste na tom hned lépe. Já to tak tedy mám.
V pohodě budete tehdy, když si budete dopřávat všechno jídlo, na které máte chuť ale samozřejmě s mírou. Neomezovat se a ani nepřejídat.

Tím bych skončila se svými filozofickými myšlenkami a přešla k receptu.

Co budete potřebovat?
  • brambory
  • olivový olej
  • sůl
Jak na to?

Nejdříve důkladně omyjeme brambory na nakrájíme na nudličky podobné hranolkám ale větší. Kůru můžeme na bramborách ponechat ale o to důkladněji je musíme umýt. Já kůru ponechala a myslím si, že je to tak lepší.
Takto nakrájené brambory dáme alespoň na půl hodiny odstát do mísy studené vody (celé ponořené), aby se z nich dostal škrob.
Poté brambory vyndáme a vysušíme opravdu do sucha. Vrátíme do mísy, která je již také suchá a smícháme s přiměřeným množstvím olivového oleje a soli.
Promícháme.
Brambory naskládáme na pečící papír a pečeme cca 30-45 min na 220 stupňů, podle toho jak silně Vaše trouba peče. Nebojte až budou hranolky hotové poznáte to a pokud ne stačí ochutnant.
A je hotovo vyzkoušejte tyhle zdravé domácí hranolky i vy, je to fajn aleternativa, když Vás hodní chutě.
Jednoduchý, celkem rychlý a levný recept.

xoxo a dobru chuť
a pokud potřebujete nabrané kalorie od workoutit, zkuste toto, každý den odtrhnete jeden lísteček, takový polo adventní kalendář, trochu jinak

Žádné komentáře:

Okomentovat