středa 6. ledna 2016

NePovedený detox?

Ahojky, v úterý to bylo přesně čtyři dny od začátku mého novoročního detoxu. To víte, po Vánocích je třeba pročistit tělo od přebytečných látek jak už fyzicky tak i psychicky.
Dle mého názoru je detox o tom dostat ze sebe všechen stres, negativní energii, vyprázdnit břicha, střeva, pročistiti si mozek, játra, plíce i ten žaludek o kterém je to vlastně nejvíce. Lidé totiž berou detox jako způsob hubnutí, což je vlastně pravda ale rozhodně se nejedná o hlavní záměr.

Po detoxu by jste se měli cítit lehčí, jak ve smyslu váhy tak i obecně. Chápete jste prázdní, s čistým startem, vyrovnanou myslí, čistější pletí, prostě lehčí a čistější.
A hlavě cítíte hrdost za to, že jste vydrželi nepapat.

Co jíst, pít a jak dlouho?

Existuje spoustu drahých detox čajů a programů, kdy se během buď 3/7/10 dnů pročistíte.
Ovšem já nejsem ten typ, co by si tyto produkty a přípravky kupoval. Nejsem příznivcem žádných vitamínů v kaplsích, doplňků stravy, zázračných čajů či výplachů. Již ne.
Vyzkoušela jsem nemálo z nich a musím říct, že se to nedá srovnat s mantrou zdravě jíst, hodně pít, sportovat, mít radost ze života, udělat si čas pro sebe a kvalitně spát. Tohle žádné náhražky a vitamíny či prážky nenahradí, to si můžete být jisti.

Detox se tedy drží buď 3/7/10 dní.
Je tu i jednodenní detox v tomto případě se jedná o absolutní půst pouze s citronovou vodou.
Někdo si může říct, že to není nic zdravého ale opak je pravdou jednou za měsíc to není nic zlého ba naopak. Takže pokud si rádi dopřáváte a nemáte až tak pevnou vůli, doporučila bych začít s tímto jednodenním půstem namísto např. 7 denního detoxu.

10 dní je dle mého názoru už moc.
7 dní je pro velmi odhodlané jedince, které doma nemají žádné pokušení.
Já jsem tedy dodržela 3 denní detox, s tím že by se mělo jíst pouze ovoce a zelenina po malých porcích na oběd, snídani a večeři. K pití je povolena pouze voda, citronová voda či slabý přírodní zelený čaj.

A jak to dopadlo?
No hádejte, jasně, že jsem neodolala pokušení zbylého bramborového salátu.
To víte začít detox 1.ledna, kdy máte doma ještě chlebíčky, salát, čočku a cukroví není dobrý nápad pro takové jedlíky, jako jsem já.
den 1.
Začala jsem dobře jako vždy, (také to tak máte celý den jíte zdravě ale pak večer to už nevydržíte?) celý den jsem jedla jen ovoce a zeleninu.
Jeden banán, mandarinku, půlku okurky hadovky a jedno jablko. K pití jsem si dala dva čaje a litr vody. Večer jsem na sebe byla náležitě pyšná aneb jak na Nový rok, tak po celý rok.
den 2.
Opět jsem začala velmi slibně pomerančem, pokračovala jsem banánem k obědu a menším jablíčkem k takové svačince. Pak ale přišel večer, pustila jsem si film, udělala čaj a začala mě velmi silně honit chuť na jídlo. Mou největší chybou bylo sejít do kuchyně, to už se pak nedá nic dělat. Na talíř jsem na nandala naběračku čočky a dva chlebíčky. Jo je to humus já vím ale chápejte, to nešlo.
A co se stalo pak? Musím přiznat. že jsem po jídle měla opravdu těžký a bolavý žaludek. Z čehož vyplývá, nepodvádějte při detoxu.
3. den
Jsem prožila stejně jako ten první a na konci jsem se už jen těšila na to, co si dám, až to skončí.
4. den si pomalu zvykejte na ostatní potraviny.

Výsledky?
Upřímně jsem žádné nepocítila. Až na minimální ztrátu váhy a prázdná střeva. Je to tím, že jsem jedla moc? Že jsem se jednou podvedla? Nebo tím, že jsou povídání o detoxu přibarvená? Či záleží na každém člověku, jelikož jsem každý jiný?
Zkuste to také a uvidíte.

Já se rozhodně nevzdávám, až bude v naší ledničce jen malé pokušení dám se do detoxu znovu a tentokrát věřím tomu, že to zvládnu, třídenní určitě. Do toho týdenního se mi zatím nechce.
Ovšem na co mám v rámci očisty největší chuť? Na jednodenní půst, ten hodlám vyzkoušet jako další. Sice jsem velký gurmán ale když se jedná jen o jeden den, tak to přeci zvládnu.

Užívejte dne
xoxo



Žádné komentáře:

Okomentovat