pondělí 15. února 2016

Nejlepší domácí granola

Přeji krásný den, dnes přicházím s receptem na granolu, což je něco jako domácí musli.
Už od léta jsem si chtěla doma granolu připravit, ale stále jsem se k tomu neměla a nyní po více jak půl roce je to konečně tady. Minulý týden jsem na druhý pokus granolu udělala.
Dopadlo to takhle:
vypadá výborně že? Mohu potvrdit, že chutná ještě lépe.

Co budete potřebovat?

  • máslo
  • med
  • vanilkový extrakt
  • skořici

  • ovesné vločky
  • čokoládu
  • sušené brusinky
  • nastrouhaný kokos
  • lískové oříšky
  • vlašské ořechy
  • celé mandle

Jak na to?

Nejdříve si dejte na plech pečící papír, na který nasypte ovesné vločky a smíchejte s čokoládou nakrájenou na cca půl centimetrové kostičky může být hořká i mléčná, dále se sušenými brusinkami či dalším sušeným ovocem podle chuti, podle Vaší chuti přidejte i různé oříšky já použila vlašské, lískové mandle a trochu kokosu.

Na pánvičce rozpuste máslo s medem tak, aby vám vznikla vodová hmota, kterou poté nalijete do směsi vloček a Vámi zvolených přísad (oříšky, mandle..).
Po rozpuštění másla s medem vypněte sporák, přidejte skořici a vanilkový extrakt.
Nyní musíte rozehřátou směs nalít do směsi vloček, aby se vločky a oříšky nebo alespoň většina z nich obalila v másle s medem a vznikla jakási krustička.
Nakonec vše rovnoměrně rozprostřeme na plech a dáme péct, dokud vločky nezezlátnou.
Jestli se ptáte kolik čeho použít, je to různé podle chuti a množství vloček.
Čím více použijete vloček, tím více potřebujete medu, másla atd.
Berte to podle oka to je nejlepší.

Granola se peče v předehřáté troubě na 170 stupňů. Přibližně 15 minut.
Na tohle si dávejte velký pozor, ať nedopadnete jako já, moje kamarádka a spoustu další lidí, kterým se jejich první várka spálil na uhel.
Opravdu je třeba to hlídat, jak říkám já jsem uspěla až na druhý pokus ale nevadí :D.





Žádné komentáře:

Okomentovat